Cookies

På Vårdgivarguiden använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Läs mer om cookies

Beställningsportalen är ett webbaserat förskrivningsstöd för hjälpmedel till personer med olika funktionsnedsättningar. Här hanteras  hjälpmedel för personer med rörelse-, syn-, kommunikations- och kognitionsnedsättning, inkontinensproblem samt medicinteknisk apparatur, testmaterial för diabetes, närings-, förbands- och kompressionsartiklar.

Beställningsportalen ingår i Hjälpmedelsguiden som är  landstingets regelverk för hjälpmedelsförskrivning.

Inloggning och behörighet

Av säkerhetsskäl måste inloggningsuppgifter till Beställningsportalen beställas av en verksamhetschef. Beställningen ska skickas som ett ärende till SLL IT Servicedesk. 

Ange följande information i beställningen: 

  • enhetens namn och kombikakod
  • förskrivarens för- och efternamn
  • förskrivarens yrke/profession
  • förskrivarens e-postadress samt HSAID.

Inloggningsuppgifterna skickas till varje förskrivares e-postadress inom fem arbetsdagar.

Support

Kontakt