Cookies

På Vårdgivarguiden använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Läs mer om cookies

ARV-portalen är en e-tjänst som används av privata vårdgivare för att registrera och rapportera utförd vård.

Verksamheter som drivs enligt lagen om läkarvårdsersättning, LOL, och lagen om ersättning för fysioterapi, LOF, samt vårdgivare med särskilt ARV-avtal ska använda ARV-portalen.

Vårdgivare kan även ta del av rapporter som:

  • beslutsbrev, en rapport på den utbetalning som görs per månad
  • ej arvoderade besök, en sammanställning av de besök som är felaktiga, exempelvis fel personnummer.

Support

För frågor om ersättning, ansökningar och ARV-portalen kontakta
Enheten för lagreglerade läkare och sjukgymnaster e-post: lls@sll.se

För frågor om eTjänstekort kontakta
SLL IT Servicedesk på telefonnummer 08-123 700 20.

För frågor relaterade till landstingets system, till exempel HSA-id, kontakta
SLL IT Servicedesk, 08-123 145 10, eller via mejl:

Relaterad information

Information om ARV-portalen 2

Här får du som vårdgivare information om ARV-portalen 2 och vad som krävs för att ansluta dig till systemet. Här finns också blanketter för registrering i EK för person- och enhets post samt personpost för vikarier.