Cookies

På Vårdgivarguiden använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Läs mer om cookies

När din mottagning är ansluten till 1177 Vårdguidens e-tjänster kommer den automatiskt att vara synlig för invånare på 1177.se. De tjänster som gjorts tillgängliga syns också där. Här följer några praktiska tips om hur din mottagning kan informera patienter om e-tjänster på 1177.se.

Vid besök

  • Informera patienter om att ni kan nås via internet i samband med att de är på besök hos er. Dela ut broschyrer redan i kassan eller under själva besöket.
  • Se till att nyanställd personal får kännedom om tjänsterna mottagningen erbjuder.
  • Hjälp patienter genom att visa var de loggar in till 1177 Vårdguidens e-tjänster när de är på besök hos er. Hänvisa patienten till invånarsupporten om de vill få hjälp via telefon.

På webbplatsen

  • Informera om 1177 Vårdguidens e-tjänster på er egen webbplats. Länka till 1177.se och hänvisa alltid dit då ni presenterar andra kontaktuppgifter, till exempel telefonnummer eller besöksadress.
  • Räkna upp de tjänster ni erbjuder i en punktlista.
  • Länka gärna direkt till er mottagning i 1177 Vårdguidens e-tjänst.

Skapa direktlänk

Hur du skapar en direktlänk till mottagningens kontaktkort i 1177 Vårdguidens e-tjänster.

I väntrum och övriga lokaler

Sätt upp affischer på väl synliga ställen och se till att broschyrer ligger framme.

Telefonsvarare

Tala in ett meddelande om e-tjänster på 1177.se på er telefonsvarare. Ge information när patienten väntar på att bli uppringd, när kön är fylld och när mottagningen är stängd.

Förslag på telefonmeddelande: Om du vill förnya recept, boka tid, av- eller omboka tid kan du göra det via 1177 Vårdguiden. Logga in på 1177.se.

Kallelser

Skicka med broschyr om 1177 Vårdguidens e-tjänster tillsammans med varje kallelse. Skriv en kort information på kallelsen.

Förslag på text till kallelser: Nu kan du nå oss på nätet. Om du behöver av- eller omboka ditt besök kan du göra det via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Du kan läsa mer om tjänsten och logga in på 1177.se.

Autosvar på e-post

  • Skriv ett autosvar på er e-post som säger att ni inte kan svara på patientärenden via e-post och hänvisa istället till 1177.se för kontakter via nätet.
  • Lägg till information om 1177 Vårdguidens e-tjänster i era e-postsignaturer.

Informations- och marknadsföringsmaterial

Behöver din mottagning informations- och marknadsföringsmaterial? Du kan kostnadsfritt beställa och ladda ned affischer och foldrar om 1177 Vårdguidens e-tjänster.