Cookies

På Vårdgivarguiden använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Läs mer om cookies

Denna sida innehåller information utöver den tjänstespecifika som finns under respektive tjänst. Målgrupp är existerande kunder.

På denna sida publiceras också tidplaner för när respektive förvaltning av VES- eller POFS-system går över till
 att använda Anslutningstjänsten som fokalpunkt, alternativt att ni blir kontaktade av respektive förvaltning.

Notera att informationen kan förändras, bytas ut eller tas bort utan förvarning.

Information om Anslutningstjänsten

Anslutningstjänsten är en ny tjänst som tillhandahåller informationsförmedling mellan olika system som inte har någon direkt naturlig elektronisk koppling till varandra, annat än att de behöver utbyta information.

Anslutningstjänsten förmedlar filer/meddelanden mellan systemen transparent, det vill säga utan att filens innehåll på något sätt konverteras/behandlas.

Anslutningstjänsten hanterar behörighetskontroll, certifikatshantering och kryptering.

Användarhandledning

Anslutningstjänstens webbportal har en registrering och ansökansfunktion för att hantera brukarens access och behörighet.

Här finns övergripande information om Anslutningstjänsten:

Översikt anslutning till administrativa system (pdf)

Användardokumentation

Registrering och ansökningar - Anslutningstjänsten (pdf)

Teknisk information

För information och beställning av certifikat:

Tillhör ni Stockholms läns landsting, kontakta: RAfunktionen: rafunktionen@sll.se

För information och beställning av eTjänstekort:

Kontaktinformation för den aktuella förvaltningen hittar ni på Vårdgivarguiden.

Support och kontaktinformation

Akut felanmälan görs alltid till SLL IT Servicedesk: 08-123 177 77 (dygnet runt).

Övrig teknisk support

Övriga frågor