Systemintegration
Systemintegration erbjuder en lösning av flera olika typer av elektroniska transaktioner mellan olika system. Varje integration är en specifik lösning för kunden som kan baseras på kombinationer av flera tjänster till kunden och brukaren.
Tjänsten levererar framförallt systemintegration via tjänstekontrakt och webbserviceteknologi, i dagligt tal ofta beskrivet som tjänsteplattformar.
Men den för kunden aktuella integrationen kan även innefatta andra typer av integrationskomponenter för att tillgodose det aktuella informationsbehovet. Det kan till exempel vara en kund som har flera olika system, vårdproducerande företag och vårdgivare som vill överföra information mellan varandra och även hämta tredjepartsinformation. Det kan vara avancerade beställningssystem som inkluderar patientspecifik information, beställningar, ordererkännande, leveransinformation eller ekonomiska transaktioner i kombination samt övervakning.
Exempel på användare
- Laboratorier
- Forsknings institut
- Organisationer
- Större journalsystem
- Centrala nationella eller regionala databaser
Support och kontaktinformation
Akut felanmälan görs alltid till SLL IT Servicedesk: 08-123 177 77 (dygnet runt).
Övrig teknisk support
SLL IT Servicedesk
Övriga frågor
SLL IT Integrationsförvaltningen
Norra Stationsgatan 69, 104 22 Stockholm
Mer information
Tjänstebeskrivning - Systemintegration
Systemintegration erbjuder en lösning av flera olika typer av elektroniska transaktioner mellan olika system.