Cookies

På Vårdgivarguiden använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Läs mer om cookies

Din personpost i EK

För att beställa ett eTjänstekort måste du ha din personpost upplagd i Stockholms läns landstings Elektroniska katalog, EK.

Elektroniska katalogen, EK

Katalog med uppgifter om personer, funktioner, enheter och verksamheter som har ett avtal med SLL. Hur du gör för att uppdatera informationen och hur den sedan visas.

Införa eTjänstekort

Rutinerna som beskrivs här är för enheter som behöver införa eTjänstekort och har fler än fem anställda. För att göra en beställning måste ni först teckna ett avtal med SLL IT.

Kontakta e-tjänstekortförvalningen så får ni hjälp med att teckna avtal.

Tjänsteavtal och ansvarsförbindelse

Elektroniska katalogen, EK

Katalog med uppgifter om personer, funktioner, enheter och verksamheter som har ett avtal med SLL. Hur du gör för att uppdatera informationen och hur den sedan visas.

Beställning

Beställningsrutinerna som beskrivs här är anpassade för vårdgivare som har fler än fem anställad och har avtal med SLL IT.

Din vårdenhet ska ha en utsedd kontaktperson som är övergripande ansvarig och behörig att beställa eTjänstekort. Det går också bra att ha fler personer som kan beställa kort men det kan bara vara en som är överipande ansvarig.

  • Övergripande ansvarig får behörighet till beställningssystemet om ni väljer att själva hantera beställningarna av eTjänstekort.
  • Det går bra att anmäla fler behöriga beställare, skicka i så fall en anmälan om detta till rafunktionen.
  • Om ni väljer att inte göra beställningarna själva ska den övergripande ansvarige konktaktpersonen skicka beställningen för eTjänstekort till rafunktionen.

Boka tid för fotografering

Plats för fotografering

eTjänstekortkontoret
Norra Stationsgatan 67, plan 2

Så fungerar det

Kontakt