Cookies

På Vårdgivarguiden använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Läs mer om cookies

Vad gör jag som vårdgivare med tolkfakturorna som hälso- och sjukvårdsförvaltningen ska stå för? Betalar dem först och debiterar sedan hälso- och sjukvårdsförvaltningen? Var ska fakturan ställas?

Följande gäller om vårdgivaren anlitar en tolkförmedling som har avtal med Stockholms läns landsting. Hälso- och sjukvårdsförvaltningen ersätter endast tolkuppdrag utförda 3 månader bakåt i tiden och enligt den prislistan som hälso- och sjukvårdsförvaltningen har med tolkförmedlingen. Hälso- och sjukvårdsförvaltningen betalar inte heller administrativa avgifter.

Vårdgivaren får betala fakturan först och därefter vidarefakturera hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Bifoga kopia på tolkfaktura samt fakturaspecifikation och ange vårdgivarens avtalsnummer ADA-nummer det vill säga avtalet som vårdgivaren har med hälso- och sjukvårdsförvaltningen.

Skicka er faktura till:

Hälso- och sjukvårdsförvaltningen

Ref: 1500230

Box 12081

102 23 Stockholm

Uppdaterad: 22 augusti 2016