Till start

Vårdgivarguiden

Rollen som Ek-administratör varierar mellan olika vårdgivare. Huvuduppgiften är att uppdatera information om enhet, person och funktionsobjekt. Uppgifter från Ek kan visas på 1177 och Vårdgivarguiden om verksamheten vill vara synlig där. 

Ansökan - Ek-administratör

För att bli Ek-administratör måste du ha en aktiv personpost i Ek, e-tjänstekort med certifikat utgivna av Region Stockholm och en e-postadress angiven på personposten. Ek är utvecklad och testad för webbläsaren Chrome. 

Ansökan om rollen som Ek-administratör ser olika ut beroende på om vårdgivaren har eget eller delegerat ansvar.

Vårdgivare med eget ansvar  har uppgifter på sitt lokala intranät om hur en enhet eller personpost skapas, tas bort eller uppdateras. Där hittar du även information om hur du ansöker för att bli Ek-administratör. 

Beställningsblanketter för att ta bort personposter i Ek, behörigheter samt vårdmedarbetaruppdrag.

Hur du beställer, hanterar och administrerar ditt e-tjänstekort.

 

  • Uppdaterad: 5 december 2022

  • Faktagranskad: 5 december 2022

  • Redaktör: Björn Larsson

  • Faktagranskare: Sofia Nimell, serviceförvaltningen