Till start

Vårdgivarguiden

Brödsmule-navigation

Nytt utseende

Alla e-tjänstekortet som utfärdas från och med 25 januari 2024 får ett nytt utseende. Korten är stående men liksom tidigare finns bild, namn, chip och Region Stockholms logga på kortet. Befintliga e-tjänstekort byts inte ut utan gäller enligt kortets giltighetstid.

Fotografering

Fotografering på Lindhagensterrassen 1, entréplan, sker via drop-in i fotoautomaterna: måndag–fredag, 8–16. Du som har ansvarsförbindelse och kvitto med dig lämnar dessa i den avsedda brevlådan i fotograferingsrummet.

Färdiga e-tjänstekortet skickas till mottagarens folkbokföringsadress.

Aktivering av e-tjänstekort

Du aktiverar kortet på det kortkontor där fotograferingen ägde rum. Kortkontoret på Lindhagensterrassen 1 finns en trappa upp. Tänk på att kortet inte fungerar om det inte aktiveras.

Tänk ut en säker pinkod (6–8 siffror) innan aktiveringen.

Glöm inte att ta med:

  • giltig, fysisk, svensk id-handling (digital id-handling godkännes ej)
  • det nya e-tjänstekortet.

Övrig information till verksamhetsansvarig

För att identifiering i olika system och e-tjänster ska fungera behöver ni ladda ned SIHTS e-id app från Inera. Net id måste behållas tills vidare.

Läs mer

Hur du beställer, hanterar och administrerar ditt e-tjänstekort.

Kontakt

Serviceförvaltningens servicedesk

Serviceförvaltningens it-portal

OBS! Om du är ansluten till SLL-net krävs även inloggning med e-tjänstekort.