Kontrollera ärendetyp för e-tjänsten Förnya recept på 1177
Från och med den 5 mars finns en ny nationell lösning för att göra det lättare för invånare att hitta till e-tjänsten Förnya recept på 1177. För att den ska fungera måste du som vårdgivare se till att rätt ärendetyp är angiven i personalverktyget för e-tjänsterna på 1177.
Förnya recept är en av de populäraste e-tjänsterna på 1177.se. Vårdgivare som har e-tjänsten Förnya recept på 1177 behöver kontrollera inställningen för ärendetyper i personalverktyget för att säkra att den nya lösningen fungerar.
Gör så här för att kontrollera ärendetyp
- Logga in i personalverktyget.
- Välj en mottagning.
- Klicka på kortet ”Ärendetyper”.
- Välj ärendetypen ”Förnya recept”.
- Gå till fliken ”Spara”.
- Kolla att ärendetypen ”Förnya recept” är vald i rullmenyn under ”Ärendekategori”. Om den inte är det, välj den och klicka på ”Spara” längst ner på sidan.
Kontakt och support
Har du frågor eller behöver hjälp, kontakta Inera:
Telefon: 0771 - 25 10 10